Αρχική / Ίδρυση επιχείρησης / Τι είναι η πρόταση αξίας (USP);
Τι είναι η Πρόταση Αξίας (USP);
Ποια είναι η ξεχωριστή πρόταση αξίας που προτείνετε
στους πελάτες σας και σας διαφοροποιεί
από τον ανταγωνισμό;
Η πρόταση αξίας είναι μια σύντομη, περιεκτική δήλωση, που αναδεικνύει τα μοναδικά οφέλη ή χαρακτηριστικά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, προβάλλοντας τι το καθιστά ξεχωριστό έναντι των ανταγωνιστών. Ένα ισχυρό USP θα πρέπει να απευθύνεται σε μια συγκεκριμένη ανάγκη ή πρόβλημα του κοινού-στόχου σας και να προσφέρει έναν σαφή λόγο για τον οποίο η πρότασή σας αποτελεί την καλύτερη επιλογή.
Βήματα για τον oρισμό του USP
1. Κατανοήστε το κοινό-στόχο σας
-
Διεξάγετε έρευνα αγοράς για να μάθετε τι εκτιμά περισσότερο το κοινό σας σε ένα προϊόν ή υπηρεσία.
-
Προσδιορίστε τα προβληματικά σημεία τις ανάγκες ή επιθυμίες των πελατών σας.
2. Αναλύστε τους ανταγωνιστές
-
Μελετήστε τους ανταγωνιστές σας για να δείτε τι προσφέρουν και να εντοπίσετε τυχόν κενά ή μοναδικά χαρακτηριστικά στα δικά σας προϊόντα ή υπηρεσίες.
-
Καθορίστε πώς το προϊόν ή η υπηρεσία σας, παρέχει μεγαλύτερη αξία ή μια διαφορετική προσέγγιση.
3. Αναδείξτε τα κύρια χαρακτηριστικά & οφέλη
-
Προσδιορίστε πώς τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας ανταποκρίνονται στις ανάγκες του κοινού.
-
Τονίστε πώς αυτά τα χαρακτηριστικά μεταφράζονται σε οφέλη που κάνουν τη ζωή των πελατών πιο εύκολη ή καλύτερη.
4. Δημιουργήστε μια σαφή και συνοπτική δήλωση USP
-
Το USP θα πρέπει να είναι μια σύντομη δήλωση – μία ή δύο προτάσεις – που να επικοινωνεί ξεκάθαρα τι κάνει την επιχείρησή σας μοναδική.
-
Παράδειγμα: «Τα φυσικά μας καλλυντικά είναι 100% φυτικά, vegan και χειροποίητα, προσφέροντάς σας έναν αγνό, οικολογικό τρόπο για τη φροντίδα της επιδερμίδας σας.»
5. Δοκιμάστε & βελτιώστε
-
Τεστάρετε το USP σας σε ένα τμήμα του κοινού σας, για να βεβαιωθείτε ότι τους αντιπροσωπεύει.
-
Κάντε βελτιώσεις, αν χρειάζεται, βάσει των σχολίων που θα λάβετε.
Οφέλη ενός ισχυρού USP
- Διαφοροποίηση: Σας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και δίνει στην επιχείρησή σας μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα
Στοχευμένο marketing: Εστιάζει το μήνυμά σας, ώστε να απευθύνεται ειδικά στο κοινό σας.
Πιστότητα πελατών: Χτίζει εμπιστοσύνη και αφοσίωση, όταν οι πελάτες κατανοούν και εκτιμούν τη μοναδική σας αξία.
Χρήσιμα Επιχειρηματικά Πρότυπα
Πρότυπο για την ανάλυση των διαφορών μεταξύ της τρέχουσας και της επιθυμητής κατάστασης, προσδιορίζοντας ενέργειες για βελτίωση.
Πρότυπο αξιολόγησης εργαζομένων, μέσω καταγραφής ικανοτήτων, επιτευγμάτων και τομών βελτίωσης.
Ένα δομημένο σχέδιο που καθορίζει την προώθηση, την πώληση και την παράδοση των προϊόντων ή υπηρεσιών της επιχείρησής σας.
Σχετικά Θέματα
Κατανοήστε την Επιχειρηματική Ορολογία
Βρείτε εξηγήσεις για σύνθετους επιχειρηματικούς όρους μέσα από το αναλυτικό μας γλωσσάρι.